Naše škola je zapojena do následujících projektů ...
V rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace investice přispívá na vybavení žáků digitálními technologiemi pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci digitální propasti.
Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Výzva č. 02_20_080 Šablony III – mimo hlavní město Praha
Aktivity jsou zaměřeny na osobnostně profesní rozvoj pedagogů a zvyšování kvality vzdělávání v mateřských a základních školách prostřednictvím sdílení zkušeností pedagogů, spolupráce s odborníky z praxe, zahraničních stáží pedagogů a na pomoc školám při společném vzdělávání dětí a žáků, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga a chůvu. Dále jsou podporovány extrakurikulární aktivity, spolupráce s rodiči dětí a žáků, kariérové poradenství žáků a aktivity rozvíjející metody výuky s využitím ICT. Výzva je ve svém nastavení v souladu s horizontálními principy OP VVV.
V rámci tohoto projektu se 12 pedagogů zúčastní zahraniční stáže ve Švédsku. Budou přítomni ve výuce ve švédské škole a získané zkušenosti použijí ve své praxi.
Mimo to se ve škole uskuteční projektový den.
Cíle výzvy Šablony II
- Podpora společného vzdělávání
- Personální podpora (např. školní asistent, speciální pedagog, školní psycholog, chůva)
- Vzdělávání pedagogů v oblasti inkluze
- Podpora nových metod ve výuce
- Rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti
- Výuka cizích jazyků metodou CLIL
- Rozvoj dovedností v ICT
- Podpora osobnostně profesního rozvoje pedagogů (supervize/mentoring/koučink)
- Spolupráce s rodiči a veřejností
- Propojení teoretické výuky s praxí, zapojení odborníků do výuky
Vedení školy vypracovalo projekt podporující modernizaci výuky a MŠMT jej k 8. srpnu 2018 přijalo. Tím jsme získali finanční prostředky ve výši 796 161,- Kč, které nám umožní zakoupení 3D tiskárny, 10 iPadů pro výuku, 10 Ozobotů pro výuku v Badatelském klubu, zajistit doučování žáků v matematice, angličtině a chemii, zajistit kroužek čtenářské gramotnosti, kroužek deskových her, účast učitelů a vychovatelek na jazykových a odborných kurzech, zajistit besedy s rodiči a projektové dny.
Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje I
Reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008498
Termín realizace: 1.7.2018 – 31.8.2020
Anotace projektu:
Cílem projektu je podpora některých intervencí z Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje I. Naše škola se zapojila do klíčové aktivity zvýšení čtenářské a matematické gramotnosti a to v rámci: Pilotního projektu na podporu čtenářské a matematické gramotnosti.
Do rozvoje čtenářské a matematické gramotnosti budou intenzivně zapojeni všichni pedagogové včetně pedagogů odborných předmětů. Bude tak zajištěna spolupráce napříč předměty, žáci budou vnímat matematickou a čtenářskou gramotnost jako přirozenou součást výuky a dojde k intenzivnějšímu rozvoji gramotností v rámci školy. Pedagogům odborných předmětů bude zajištěna zvýšená podpora.
Více o tomto projektu najdete ZDE.
Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce
Aktivita: Podpora vzájemného učení škol a pedagogů formou síťování
Téma: Přírodovědná gramotnost a badatelsky orientovaná výuka/vzdělávání
Cíl projektu:
- Inovace výuky přírodních věd se zaměřením na badatelsky orientovanou výuku
- Zdokonalení motivačních technik v práci pedagoga za účelem zvýšení vnitřní motivace žáků
- Zavedení konstruktivistického přístupu do výuky se zřetelem na práci tutora, týmovou práci
- Využití poznatků a dovedností v mezipředmětových vztazích v přírodních vědách a napříč ŠVP zapojených škol v průřezových tématech environmentální výchovy
- Učení formou Games based learning
ZŠ Oblačná reagovala na výzvu č. 56 vyhlášenou MŠMT v prioritní ose 1 – Počáteční vzdělávání, v oblasti podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Díky přiděleným finančním prostředkům pro podporu výuky cizích jazyků a v cizích jazycích vyjede skupina 10 žáků na krátkodobý jazykově-vzdělávací kurz v zahraničí ve Velké Británii určený ke zlepšení jazykových kompetencí žáků a prohloubení jejich znalostí o zemích EU a ESVO a dva učitelé na krátkodobé zahraniční jazykové kurzy pro učitele zaměřené na zlepšování jazykových kompetencí pedagogů na základních a středních školách.
Podrobnější informace naleznete ZDE.
Reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664
Termín realizace: 1.1.2017 – 31.12.2019
Anotace projektu:
Cílem projektu je podpora profesních kompetencí učitelů a studentů s klíčovými dopady na žáky v souladu s definovanými cíli RVP. V tzv. Společenství praxe bude zajišťována pravidelná spolupráce a vzájemné obohacování aktérů-učitelů ZŠ/SŠ, učitelů VŠ, pracovníků NNO, budoucích učitelů-studentů VŠ v tématech výzvy (čtenářská, matematická, informační gramotnost, sociální a občanské kompetence a vzdělávací oblast Člověk a příroda) s uplatněním inovativních, aktivizačních a reflektivních přístupů.
ZŠ Oblačná je zapojena do Programu podpory digitalizace škol.
Naše škola se zapojila do projektu „Dotkněte se inovací“ z Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Výzva č. 51 v oblasti podpory 1.3 – Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení je zaměřena na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků základních škol při integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky. Jedná se o podporu DVPP, tak aby učitelé byli schopni efektivně využívat dostupná zařízení a integrovat ICT do výuky.
Podrobnější informace naleznete ZDE.
Naše škola se zapojila projektu "Zavádění metody CLIL na základních školách prostřednictvím rodilých mluvčích", CLIL na ZŠ, r. č. CZ.1.07/1.1.00/55.0003.
Informace o projektu naleznete ZDE.
Ve školním roce 2014/15 se učitelé informatiky naší školy zúčastnili projektu „iPad pro učitele“. Cílem tohoto projektu je, aby si učitelé vyzkoušeli využití iPadu ve svých vyučovacích hodinách a sdíleli své zkušenosti s dalšími účastníky tohoto projektu.
Cíle projektu:
- poznat cizí zemi, její kulturu a zvyky
- najít nové kamarády, poznat jejich koníčky, školu a životní styl
- naučit se používat anglický jazyk v běžné komunikaci
- rozšířit si slovní zásobu
- naučit se využívat internet jako zdroj informací a ty pak následně zpracovat
Popis projektu:
- Délku projektu jsme určili na jeden školní rok.
- Každý měsíc společně s žáky zpracováváme dané téma (představení, naše země, město, škola, svátky, volný čas, …).
European Teenager’s Lifestyle (2016/2017)
V září tohoto školního roku skupina žáků 2. stupně navázala spolupráci se studenty Oberschule Lachendorf - Außenstelle Eschede v Německu a začala s nimi pracovat na eTwinningovém projektu. Všechny výstupy publikujeme na Twinspace.
Exploring the Others (2015/2016)
V září tohoto školního roku skupina žáků 2. stupně navázala spolupráci se studenty gymnázia ve městě Sulusuray v Turecku a začala s nimi pracovat na eTwinningovém projektu. Všechny výstupy publikujeme na Twinspace.
Účastníme se projektu EduTech Technické univerzity v Liberci. Tento projekt umožňuje našim žákům zúčastnit se výuky „Programování robotických stavebnic“ na TUL.
Více o projektu ZDE.
Cílem projektu je zlepšit podmínky pro vzdělávání na základních školách. Vedení školy vypracovalo projekt podporující modernizaci výuky a MŠMT jej k 1. červnu 2011 přijalo. Tím jsme získali finanční prostředky ve výši 1 470 000 Kč, které nám dosud umožnily zakoupení 6 kompletů pro interaktivní výuku, včetně nových interaktivních tabulí. V současné době máme takto vybaveno devět tříd. Všichni učitelé měli uhrazeny a úspěšně absolvovali dva vzdělávací kurzy zaměřené na práci s informačními technologiemi a tvorbu interaktivních digitálních učebních materiálů, dvě učitelky byly v Anglii na jazykovém kurzu. Nyní učitelé intenzivně tvoří jednotlivé učební materiály, které výrazně přispívají k názornosti výuky.
Přehled vytvořených DUM naleznete ZDE.
Cílem projektu byl rozvoj klíčových kompetencí pomocí nových výukových metod a forem s využitím informačních a komunikačních technologií. V průběhu realizace projektu vzniklo více než 120 výukových prezentací a při výuce jsou využívány interaktivní tabule.
- Datum zahájení realizace projektu: 1.11.2008
- Datum ukončení realizace projektu: 31.7.2010
Prezentace jsou k dispozici na webu www.moderniskola.info.
Cílem projektu "Integrace prezentační a výpočetní techniky do vyučovacích hodin na 2. stupni ZŠ s využitím informačních center SIPVZ" je začlenění výpočetní techniky do ostatních vyučovacích předmětů vytvořením sady výkladových a interaktivních prezentací pro učitele a žáky. Prostřednictvím oslovení informačních center předáme vytvořené prezentace a zkušenosti dalším školám v ČR. Tímto bychom motivovali učitele k osvojení si prezentační techniky a její implementace do běžných hodin a žáky k pojetí výpočetní techniky jako prostředku vyskytujícím se téměř ve všech oblastech moderní doby.
Vhodnost pro školy: soubor integrace_pvt_prezentace_vypaleno.rar obsahuje sadu 14 prezentací, které můžete využít jako škola k výkladu pro: dějepis, německý jazyk, přírodopis, fyziku, anglický jazyk, počítače a občanskou nauku.
Další informace k projektu naleznete ZDE.
Informace o projektu jsou k dispozici ke stažení zde: