Mgr. Milena Krupičková - metodik prevence
Kontakt: telefon 486 112 233, e-mail krupickova@oblacna.cz
Maják
Řadu let spolupracujeme s organizací Maják, která se zaměřuje na preventivní programy i pro ZŠ.
Pro letošní školní rok 2020/21 jsme objednali tyto tématické programy:
- Já a Internet - 3. ročník
Pro letošní školní rok 2020/21 jsme objednali komplexní preventivní program pro 4. - 9. ročník:
- Alkohol a kouření - 4. ročník
- Jsme parta - 4. ročník
- Jsem originál - 5. ročník
- Kybersvět - 5. ročník
- Závislosti - 6. ročník
- Čas změny - 6. ročník
- Krása - 7. ročník
- Návykové látky - 7. ročník
- Digitální domorodci - 8. ročník
- Sexualita - 8. ročník
- Rizikové sexuální chování - 9. ročník
- Extremismus - 9. ročník
Více informací k těmto programům najdete na stránkách organizace Maják www.majakops.cz.
Policie České republiky
V letošním školním roce 2020/21 budeme opět spolupracovat s PČR.
Z nabízených besed zaměřených na různá témata:
- Nebezpečí sociálních sítí
- Drogy
- Krádeže
- Trestné činy páchané na dětech apod.
zařadíme v 1.pololetí přednášku a besedu Policie ČR pro 6.třídy na téma Nebezpečí sociálních sítí, Kyberšikana.
Také v 1.pololetí bude na třídní schůzky v 6.třídách ( 6.B v úterý 8.9.2020, 6.A v listopadu 2020) navazovat přednáška a beseda Policie ČR pro rodiče na téma Kyberšikana.
V případě zájmu rodičů 9.tříd by ve 2.pololetí mohla být zařazena i beseda na téma: Jak poznat, že mají děti problém s drogami.
Městská policie Liberec
Plánujeme tyto přednášky:
- Seznámení s městskou policií a základy dopravní výchovy pro 1. a 2. třídu.
- Kybergrooming a sexting pro žáky 8. ročníku.
Pro nejmenší, 1. - 3. třídu, bychom chtěli objednat "preventivní" činoherní pohádku s loutkami od Daniely Fischerové "Duhová pohádka", která by se odehrála ve škole.
Internetová bezpečnost
4. ročník
- chrání data před poškozením, ztrátou a zneužitím
- respektuje pravidla bezpečné práce s hardware i software a postupuje poučeně v případě jejich závady
- žák je schopen na internetu vyhledat požadované informace
- žák při řešení jednoduchého problému formuluje konkrétní otázku a pomocí nástrojů vyhledávače zjistí odpověď
- žák je seznámen s desaterem bezpečného internetu (www.bezpecnyinternet.cz)
5. ročník
- při vyhledávání informací na internetu používá jednoduché a vhodné cesty
- vyhledává informace na portálech, v knihovnách a databázích
- komunikuje pomocí internetu či jiných běžných komunikačních zařízení
- respektuje pravidla bezpečné práce s PC, uvede příklady situací, které mohou vést k poškození, ztrátě nebo zneužití dat a navrhne postup, který tomu zabrání
6. ročník
- žák pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví
- je seznámen s definicí virů a typy ochrany zabezpečení počítače
7. ročník
- žák je obeznámen s informační etikou a autorským zákonem
- ověřuje věrohodnost informací a informačních zdrojů, posuzuje jejich závažnost a vzájemnou návaznost
- používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji
8. ročník
- vyhledává podle zadaných kritérií, rozlišuje zdroje, jejich validitu
- žák tvoří citace, vyhledává dle zadání
9. ročník
- pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví
- používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji