• 486 112 233
  • 605 965 088
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Po-Pá 07:00-15:30

Článek

Malujeme nohama

V pondělí 29.5. jsme využili hezkého počasí a pracovali jsme o výtvarné výchově venku. Žáci 8.B si vyzkoušeli, jak se pracuje lidem, kteří z důvodu úrazu nebo nemoci nemohou používat ruce. A tak malovali nohama. První obrázek byl zkušební a nejlehčí. Měli namalovat ananas. Na druhém byla váza s květinou a třetí byla volba každého žáka. Ačkoliv nebylo jednoduché udržet štětec mezi prsty nohou, práce dopadly docela dobře. 

Š. Vacková.


Vzdělávací program v Rodném domě Ferdinanda Porscheho

V pátek 19. května 8.B v rámci výuky dějepisu absolvovala program ve Vratislavicích, který přiblížil žákům pokrok lidské civilizace a prohloubil znalosti o vlastní zemi ve vztahu k vynálezům a také k regionu, kde žijeme.

Žáci se během výkladu v expozici dozvěděli informace o životě a díle Ferdinanda Porscheho, který se proslavil jako automobilový konstruktér a tvůrce vozu Volkswagen „brouk“. V rámci zatraktivnění programu a aktivního zapojení pro ně byly připraveny pracovní listy, při jejichž vyplňování mohli aktivně využívat i interaktivní prvky v podobě tabletů.

Během vzdělávacího programu se tedy žáci seznámili s historickou posloupností vynálezů lidstva se zaměřením na české vynálezce – letos jsme ve výuce zmínili pana Křižíka a Kolbena.

V další části programu byli obeznámeni s dílem Ferdinanda Porscheho a s historií domu, ve kterém se v roce 1875 narodil. Osmákům byla zprostředkována životní linie osoby Ferdinanda Porscheho ve vztahu ke světovým dějinám, tedy i s obdobím 2. světové války. Exkurze se nám velmi líbila a většina zúčastněných zde byla poprvé, takže si nadšeně všichni fotili vystavené exponáty

Eliška Handšuhová


Krása a užitek - 7.B v muzeu

Ve čtvrtek 11.11.2021 navštívila 7.B v rámci výtvarné výchovy Severočeské muzeum v Liberci. Cílem bylo vyzkoušet si jedno z řemesel, kterému se věnovali lidé v Libereckém kraji. První část byla teoretická. Žáci hledali různé předměty podle materiálu (sklo, dřevo, kov,...) a určovali u nich způsob výroby a zdobení. Hodnotili práci kovářů, zlatníků, truhlářů a řezbářů, hrnčířů, sklářů apod. Druhá aktivita spočívala v práci se sklem, konkrétně technikou zvanou smalt. Sypký prášek se zahřátím proměnil ve sklo. Ozdobné lžíce sedmáků si můžete prohlédnou i Vy.